Rozhovor s Danou Pospíšilovou

Dana svou závodní kariéru začala teprve v roce 2015 a v našem týmu působí druhou sezónu. Je jí 27 let, a právě dokončuje magisterské studium na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity v Brně. Jak se připravovala na letošní sezónu a co všechno ji čeká?

Co očekáváš od nové sezóny?

Od nové sezóny očekávám spoustu nových zkušeností a zážitků. Samozřejmě bych byla moc ráda, kdyby se mi podařilo posunout se ve výsledcích o pár příček nahoru a vyjet si nějaké body pro účast na Světových pohárech.

Jak jsi se na novou sezónu připravovala?

Letošní příprava byla pro mě docela atypická. Sezónu jsem zahájila s týmem na každoročním turistickém soustředění ve Špindlu. Protože mě v červnu čekají státnice, tak jsem zimu strávila spíš psaním diplomové práce a bohužel jsem nestihla soustředění na horách. Takže zima byla spíš ve znamení posilovny, plavání, turistky, běhání a trenažeru. V únoru jsme byli s týmem najíždět objemy v Toskánsku, kam jsme se vrátili znovu v březnu. Na březnové Toskánsko jsem se obzvlášť těšila, protože místní traily jsou skvělé, a navíc jsem tam odjížděla s nově postaveným bikem.

Na jakém kole budeš letos závodit?

Letošní sezónu budu závodit na novém kole GT ZASKAR CARBON PRO 9R s osazením SHIMANO, vidlicí ROCKSHOX, koly MAVIC a MAXXIS plášti.

Na kterých závodech tě budeme vídat?

S týmem se chystáme objet celý seriál závodů Českého poháru XCO. Doufám, že se mi podaří vyjet nějaké body, abych se mohla znovu podívat na nějaký závod Světového poháru. Především teda na domácí trať do Nového Města. Pokud zbyde čas, tak bych chtěla objet pár menších XCO závodů v okolí.

Co vlastně děláš, když nesedíš na kole?

Chodím do školy a na brigádu.

Jak trávíš svůj volný čas?

Na kole trávím většinu času, takže pokud mi nějaký volný zbyde, snažím se být s rodinou a přáteli, které kvůli kolu nevídám tak často. Ráda čtu, vařím a cvičím jógu.

Budeš závodit jen na horském kole?

Letos se poprvé chystám závodit také na silničním kole. Dostala jsem nabídku závodit na silnici za ASC Duklu Praha. V jejich dresu jsem teď absolvovala etapový závod Gracia Orlová a budu v něm jezdit na silničním Českém poháru.

Gracii máš za sebou. Jaké dojmy v tobě zanechala?

Byla to pro mě obrovská zkušenost. Před jejím začátkem by se daly moje starty na silničních závodech spočítat na prstech jedné ruky. Proto jsem do závodu nastupovala s lehkou nejistotou, zda jej vůbec dokončím. První etapa pro mě byla asi nejnáročnější. Od začátku se jelo docela tempo, každý kopec bolel a počasí také nebylo zrovna ideální. Navíc jsem nikdy nejela v tak velkém balíku, takže jsem byla po závodě vyčerpaná nejen fyzicky, ale také psychicky. S každou další etapou jsem si ale byla trošku jistější. Součástí závodu byla i časovka, na které jsem si poprvé vyzkoušela jízdu na časovkářském kole. Tato etapa mě moc bavila a doufám, že si časovku ještě někdy zajedu. Gracii jsem nakonec dokončila na 88. místě. Snad budu mít možnost si ji příští rok zopakovat a pokusit se o lepší výsledek, protože je hodně co zlepšovat.

Vypadá to, že budeš mít docela nabitý program. Jakým způsobem řešíš regeneraci?

Kalendář mám plný na každý víkend až do srpna. Mezi tím mě také čekají státnice, takže nudit se asi nebudu. Proto doufám, že v srpnu stihnu odjet alespoň na pár dní na dovolenou načerpat energii na zbytek sezóny. Jinak v průběhu sezóny chodím každý týden na masáže, fyzioterapii nebo do sauny. Nejvíc mi ale pomáhá můj oblíbený spánek a snažím se spát 8-9 hodin denně.