Rozhovor s Luckou Veselou

Lucka je stálice českého ženského bikingu a na kolech GT jezdí téměř od začátku své kariéry. Je jí 33 let a na kole začala závodit v roce 1999. Má za sebou úspěšné i méně úspěšné sezóny. 

Co očekáváš od sezóny 2018?

Očekávám je asi silné slovo, ale ráda bych si zazávodila bez dýchacích potíží, které mám v posledních letech na jaře díky alergii. Dost mě to brzdí i v tréninku, protože při intervalech se mi špatně dýchá a hodně kašlu. Pak mám porušené dýchací cesty a ani v noci ten kašel nedokážu zastavit, takže se pořádně nevyspím. Ráda bych se toho zbavila anebo potřebovala zjistit, jak s tím bojovat. Když by se mi to podařilo, tak se určitě dostaví i nějaký výsledek. To nejhorší pylový období je snad už pryč.

Jaká byla příprava na tuto sezónu?

Na podzim a v zimě jsem prodělala pár nemocí a zdravotních omezení, takže jsem tréninkový plán nesplnila. První soustředění na kole jsem promarodila a pár dní jsem v Toskánsku dokonce strávila v posteli. Druhé soustředění na kole bylo ale už bez omezení. Takže začátek sezóny není nic moc. Ale doufám, že v druhé půlce se mi podaří pořádně trénovat.

Na jakém kole budeš letos závodit?

Samozřejmě na GT Zaskar, ale letos to bude 29tka.

Na kterých závodech tě budeme vídat?

Chtěla bych být na všech Českých pohárech v XCO. Potom mám v plánu pár zahraničních startů na Céčkových závodech v Rakousku, Itálii a Slovensku. A ráda bych startovala na těch bližších evropských Svěťácích.

A všechno to budou závody v XCO?

Téměř všechny budou XCO.

A co maratony, zařadíš je do svého závodního programu?

Jeden jsem odjela na začátku sezóny v rámci tréninku a další zatím v plánu nemám. A pokud se tam nějaký objeví, tak jen nějaký v blízkosti domova a pojedu ho z plného tréninku anebo z tréninkových důvodů, abych se donutila k nějaké delší trase :-D

Proč tě nevídáme na maratonech?

Protože jezdím na kole ráda a maratony mě tu radost trošku kazí. Moc mě to nebaví. Nemám na to hlavně hlavu. Nudím se a nedokážu se koncentrovat a udržet plnou pozornost. Většinou mě to kolem 25týho kiláku přestane bavit a jedu spíš na výlet. A taky nesnáším ty narvaný kapsy u dresu. Lítá to na zádech a strašně mě to rozčiluje.

Co vlastně děláš, když nesedíš na kole?

Učím ve školách zdravou výživu, v zimě učím děti lyžovat a přes celý rok se věnuji trénování dětí na kole.

Trénování dětí na kole?

Náš tým spolupracuje s brněnským klubem Aspire sportovní centrum mládeže, který vede Luboš Vidlák. Je to člověk, který v Brně organizuje mnoho akcí a je velmi schopný. Pomáhám mu děti trénovat přes celý rok. Evidujeme skoro 50 dětí. Většina dětí to bere jako kroužek, ale už jsou tam i nějací závodníci.

Baví tě to?

Jinak bych to nedělala. S dětma je sranda. Hlavně mě baví, že když jim něco ukážete, tak většině to zachviličku jde a projeví velkou radost.

Jak trávíš svůj volný čas?

To je sprostý slovo? :-D To nějak neznám. Jsem buď na svém tréninku, trénuju nebo učím. A když si chci dát chvilkový oddych, tak se hrabu doma na skalce. Já nejsem stavěná na moc volnýho času. Jsem asi hyperaktivní. Nevydržím moc dlouho bez nějaké aktivity.

Ale když chceš sportovat, tak potřebuješ i regeneraci. Jak to tedy řešíš?

Chodím na masáže a do sauny. A v létě se po obědě griluju doma na terase :-D V regeneraci mám velké mezery. Snažím se aspoň trošku si hlídat spánek.